adventure company in Hungary Jelentkezz hírlevelünkre - ajándékok várnak!

nyaralas-kaland! CTRL-D-vel a kedvencekhez!
Route 66
Hírlevél feliratkozás:



Jelentkezés



Utazási tanács #92

"Saját képeslapot lehet készíteni, ha az ember az út során elohívott fénykép hátoldalára ír."


Oszd meg ezt az oldalt!
Facebook
 
Elküldöm ezt az oldalt másnak is




Ne mondd, hogy nincs idod semmire! A te napod sem rövidebb, mint Michelangelo, Pasteur, Teréz anya, Leonardo da Vinci, Albert Einstein vagy Jézus napja!
mondasok utazasos kozmondas Ismeretlen

A Panaco gyalogtúrák osztályozása

 

Mit érdemes tudni?

Irodánk egyéni nehézségi osztályozást alakított ki útjai számára. Célunk, hogy minél reálisabban tudjátok elképzelni egy-egy út körülményeit! Három osztályba soroltuk a nehézségeket, ezeken belül egy 5 pontos skálát hoztunk létre.

Fizikális (F) nehézségi skála

Egy túra végrehajtását erőnlétünk, fizikális állapotunk nagyban befolyásolja. Rendszeres sportolással állóképességünk, erőnlétünk nő, tehát többre leszünk képesek, ami régen meghaladta erőnket, azt végre tudjuk hajtani. A fizikális erőnlét függ az egyén aktuális edzettségi szintjétől, de nagyban befolyásolhatják külső tényezők, mint az időjárás, a tengerszint, a napszak, a kialvatlanság, a mentális állapot stb.

1. szint: 1-3 km-es, inkább séta, mint túra. Sík terepen haladunk, emelkedőre nem nagyon kell számítani. Egészséges embereknek ajánljuk.

Aki fel tud gyalogolni a bérház negyedik emeletére, képes vidáman végigjárni az ilyen jellegű túránkat.

2. szint: 3-8 km-es könnyű túra. Néha már előfordulhat emelkedő szakasz a túrában, de a szintemelkedés nem haladja meg az 500 métert, jelentős erőkifejtést nem igényel, 2000 m tengerszint alatt túrázunk. Egészséges, aktív életmódot élőknek ajánljuk.

Aki képes egy félnapos karácsonyi bevásárlást, tömegközlekedve és gyalogosan végigcsinálni Budapesten, annak ezek a túrák nem okoznak különösebb nehézséget.

3. szint: 8-20 km-es túra, esetenként 2000 méter tengerszint felett haladunk, és terepakadályok (meredek emelkedő, patak, sziklafelszökés) nehezítik haladásunkat.

A nap során, akár 500-800 m szintemelkedést kell teljesítenünk.

Aki alkalmanként túrázik a hazai hegyekben, vagy állóképességi sportot űz (futás, kerékpár, úszás..stb), annak nem okoz komoly fizikális megterhelést az ilyen típusú gyalogtúra.

Néhányan, akik nem élnek aktív életet, az íróasztal mellől állnak fel, azok nehéznek is találhatják ezeket a túrákat. Egészséges, sportos életmódot élőknek ajánljuk.

4. szint: 15-30 km-es gyaloglás, esetenként meredek emelkedőkre kell számítani vagy folyamatos szintemelkedésre.

A napi szintemelkedés elérheti, vagy meg is haladhatja az 1000 métert, alkalmanként kihívás a felmerülő terepakadály leküzdése.

Néha meredek, függőleges sziklaszakaszokon haladunk, ami jelentős erőkifejtést igényel.

Ide tartoznak a via ferrata túrák, azok a gyalogtúrák, amelyek magashegységekben haladnak (esetenként 3000 m fölött, de 4000m alatt).

Aki rendszeresen sportol, túrázik, képes teljesíteni ezeket a gyalogtúrákat.

Ha valaki felkészületlenül jön el az ilyen túrára, komoly fizikális megpróbáltatásra kell számítania. Javasoljuk az előzetes fizikális felkészülést!

5. szint: Egész napos gyaloglás, esetenként 20-30 km. Nehéz terepen, jelentős szintemelkedésre kell számítani, ami megterheli a szervezetet.

Ide tartoznak a 4000 méter felett haladó rövidebb gyalogtúrák is, mert a komoly magasság jelentős terhet jelent a szervezet számára, az esetleges hegyi betegség tüneteinek leküzdése pedig plusz fizikális erőkifejtést követel.

Néha (pld. nehezebb via ferratás utak) meredek sziklákon kell felkapaszkodnunk, ami komoly fizikális erőkifejtést igényel.

Túránk során sok nehéz terepakadályt kell leküzdenünk.

A túra végigjárása előzetes felkészülést igényel.

Kérünk, ha ilyen gyalogtúrára jelentkezel, komolyan készülj fel, hogy elkerüld az esetleges kudarcélményt!
Mentális (M) nehézségi skála
Minden fejben dől el, hirdetik a keleti filozófiák! Ez így van, érzelmi állapotunk óriási hatással van fizikális teljesítő képességünkre, mind pozitív, mind negatív irányban. A lelkünket is gondozni, fejleszteni kell, akárcsak izmainknak szüksége van pihenésre. Ha fejben erősek vagyunk, képesek leszünk kontrollálni fájdalmainkat, fóbiáinkat vagy alkalmazkodni tudunk a változó körülményekhez.

1. szint: nem okoz jelentős mentális terhelést.

2.szint: A gyalogtúra alatt felmerülő akadályok (pl. a hideg vagy forró időjárás, előre nem tervezett programváltozás) alkalmanként pszichés terhelést jelenthetnek számunkra.

3. szint: A túra során felmerülő akadályok - mélység felett vezető útszakasz, nagy meleg vagy hideg, monoton vagy hosszú útvonal - pszichés terhelést okoznak, amit megfelelően programozott gondolkodással, pozitív hozzáállással könnyen át tudunk hidalni.

4.szint: A sorozatos nehézségek (hosszú vagy monoton útvonal, nagy magasság, nagy mélység ..stb.)a túra során felmerülő akadályok leküzdése próbára teszik idegrendszerünket, tűrőképességünket.

Az ilyen gyalogtúrákon igen fontos a pozitív gondolkodás, esetenként magas koncentrációt igényelnek. Fontos, hogy már a túra előtt gondolatainkat összpontosítsuk a feladat végrehajtására. Fóbiáktól mentes utasainknak ajánljuk.

5.szint: A gyalogtúra során folyamatos terhelés hatására mentálisan is elfáradunk, koncentrációnk gyengülhet, néha komoly összpontosítást igényelhet az adott akadály leküzdése. A kitett, nagy mélységek felett vezető útszakasz, a jelentős tengerszint (4000m) felett vezető túra felfokozott idegállapotot eredményezhet, aminek kordában tartása erős pszichét igényel. Az ilyen túrákra való jelentkezésnél fontos, hogy pihenten érkezzünk, és előzetesen gondoljuk át a feladat nehézségeit. Fóbiáktól mentes erős akaraterővel rendelkező kalandvágyó utasok jelentkezését várjuk.

Technikai (T) nehézségi skála
A túraútvonalak igényelnek bizonyos technikai tudást, a terepviszonyoknak megfelelően. Ha egy útszakasz, pl. köves, törmelékes vagy meredeken emelkedik, nehezebben haladunk, jobban kell koncentrálnunk. Szükség lehet túrabotok vagy kezeink használatára. Egyes útjainknál technikai eszközöket (pl. hegymászó felszerelés) kell igénybe venni, mert nélkülük nem teljesíthető a túra. Ezek használata emeli az út technikai nehézségét.

1.szint: Nincs technikai nehézség, segédeszközökre nincs szükség.

2.szint: Előfordul, hogy a gyalogtúra során meredek útszakaszon haladunk esetleg köves nehéz terepen, ahol teleszkópos túrabot használata megkönnyítheti haladásunkat.

3.szint: Túráink gyakran meredek emelkedőn haladnak, ahol néha kezeinket is igénybe kell venni a könnyebb haladás érdekében. Helyenként számíthatunk haladásunkat segítő létrákra, műfogásokra, láncokra, drótkötelekre. Sokszor a nehéz terepen jó szolgálatot tesz a teleszkópos túrabot.

Ide tartoznak a kerékpár túráink, a hótalpas túráink, lovas túráink, ahol a technikai segédeszközök használatát el kell sajátítanunk a túra előtt vagy a túra ideje alatt.

4.szint: Ezek a túrák általában nehéz, meredek vagy függőleges terepen haladnak, kezünk használata nélkülözhetetlen a végigjárásukhoz.

Ide soroljuk a via ferratákat, ahol a biztosítás miatt elengedhetetlen a hegymászó eszközök használata, és az ,,Off Road'' kerékpártúrákat is, ahol meredek, technikás, nehéz terepen kell haladnunk. Előzetes technikai tudás előnyként szolgál, de a túra ideje alatt is megszerezhető.

5.szint: Az ilyen jellegű túrákra az aktuális (lovas, kerékpár…stb.) előképzettséggel rendelkező jelentkezőket várunk. Előzetes technikai tudást igényel.

Ide soroljuk azokat a magashegyi gyalogtúrákat, hegymászásokat, ahol hegymászófelszerelést kell használnunk (kötél, jégcsákány, hágóvas, karabinerek…stb.)

Ezek technikai használatát a jelentkezőnek mindenképpen ismerni kell, ha nem ismeri, irodánk igyekszik lehetőséget biztosítani elsajátításukra a túra előtt.

Keresés


kalandtura

Kalandtúrák (1)

motoros_utak

Motoros túrák (1)

korutak

Körutazások (1)

borwellness

A weblapot készítette ARI & webdesign-webtervezés-honlapkészítés